kacang-crochet-characters-3-1115.jpg

Ketika Kristen Rask adalah seorang gadis kecil, dia menyukai kotak alat ayahnya.

 

Dia akan menghabiskan berjam-jam menggantung di pejabatnya, di mana dia bekerja sebagai seorang pereka grafik dan artis. Bilik itu ditimbun tinggi dengan alat penanda perdagangannya, perakam pita, kertas, cat, dan kasut. Tetapi dia mempunyai satu perkara tertentu yang selalu menangkap perhatiannya: kotak persediaan seninya, yang ditampalkan dalam penggambaran berwarna-warni karakter Kacang-kacangan.

 

Jadi apabila ayahnya meninggal dunia beberapa tahun yang lalu, dan dia mewarisi kotak itu, dia diingatkan akan kenangan indah itu. “Apabila anda membesar dikelilingi oleh kreativiti yang begitu banyak,” kata Rask, “anda tidak menyedari betapa ia mempengaruhi anda.”

 

Hari ini, sebagai pemilik kedai mainan dan pembuat mainan yang terkenal, dia telah membuat misi untuk berkongsi kegembiraan mainan. Dan projek terbarunya adalah dedikasi untuk kedua-dua bapanya dan kerajinannya.

kacang-crochet-book-1115.jpg

Buku

 

Ia dipanggil “Peanuts oleh Schulz Crochet,” sebuah kit termasuk semua yang termasuk buku corak dengan arahan langkah demi langkah untuk mencipta 12 watak dari jalur komik klasik, ditambah sebuah rumah bonus kertas bonus untuk Snoopy. Juga disertakan adalah lima warna benang berat teruk, dua cangkuk mengait logam, pemadat fiberfill, benang sulaman hitam, dan jarum permadani – pada dasarnya, semua yang anda perlukan untuk membuat galeri “Peanut” anda sendiri.

 

Dalam buku ini, beberapa halaman pertama memperkenalkan istilah dan teknik crochet. Selepas itu, pilih corak watak yang ingin anda pakai. Untuk mencipta corak, Rask berkolaborasi dengan segelintir ahli toyo termasuk Twinkie Chan, Denise Ferguson, Kandice Soraya Grate, dan Rachelle Smith. “Apabila idea ini berlaku, saya tahu saya mahu mereka bekerja dengan saya,” kata Rask. “Kami semua bekerja sangat rapat.” Mereka menyediakan reka bentuk asas untuk setiap watak dan membangunkan mereka seperti yang diperlukan untuk arahan. Kebanyakan watak adalah ketinggian yang sama pada ketinggian kira-kira 5 inci, kecuali Snoopy dan Woodstock, yang lebih pendek. Sudah tentu, watak-watak crocheted ini akan merayu kepada sesiapa yang menjadi peminat Kacang Kacang, tetapi ia benar-benar disyorkan untuk mencukur pada tahap kemahiran perantaraan.

 

Buku ini keluar tepat pada waktunya untuk bertepatan dengan pembebasan “The Peanuts Movie,” sekarang di teater – itulah 50 tahun selepas watak kartun Charles M. Schulz mula memenangi hati Amerika dengan “A Charlie Brown Christmas.” Itulah warisan yang panjang untuk cuba menegakkan.

 

Oleh itu, kami bertanya kepada Rask, Apa yang akan dilakukan oleh Charles M. Schulz tentang watak-wataknya yang dirangkai untuk hidup? “Saya ingin berfikir bahawa dia akan menghargai ketukangan dan reka bentuk kepekaan,” kata Rask dengan harapan. “Dan saya fikir, saya fikir dia perlu mengakui mereka terlalu comel!” Itu, kata Rask, adalah sebahagian daripada daya tarikan yang tidak berkesudahan dari Kacang-kacangan dan mainan mewah pada umumnya. “Anda akan berfikir bahawa mainan ini dimaksudkan untuk kanak-kanak, tetapi benar-benar, orang dewasa mencintai mereka,” katanya. “Mereka mengingatkan kita tentang masa nostalgia zaman kanak-kanak kita. Anda tidak boleh melihat mereka dan tidak berasa gembira!”

kacang-crochet-characters-1115.jpg

Dan selain itu, seperti yang dikatakan Rask, “Siapa yang tidak mempunyai tempat yang lembut untuk Charlie Brown?”